Špička – Oto Klempíř


„Rap s příchutí šansonu, vypjatými refrény a působivými texty…“

Raperská poetika je přes veškerou svoji syrovost předurčena pro jedinečné propojení s dokonalou hudební formou, raperský verš je totiž sám o sobě velice přesným zvukomalebným dílkem, který nemá co dočinění s nestravitelnou abstraktní poezií. Funkový minimalismus v melodických linkách jde ruku v ruce s koncentrovanou vášní v expresivním přednesu Básníka, muže, jenž otevírá své vlastní a hledá pro souznění to Vaše nitro, způsobem, který mu neumožňuje skrývat chabé myšlenky za popové refrény, sborový zpěv anebo polonahé tanečnice. Skuteční rapeři před vámi stojí o samotě, jako šansoniéři, hledají pro vás klíč ke svým vzpomínkám, staví pro vás bránu do svého srdce, musí bojovat o vaši přízeň svojí pravdou a naléhavostí.

Oto Klempíř směřoval k takovému postoji celé dvě desítky let, kdy procházel peripetiemi kmenové formace J.A.R, kdy tvořil a podílel se jako textař a interpret zejména na projektech svých doposud známějších anebo slavnějších kolegů. Než přišel čas vystoupit z vlastního stínu.

Spojením tvůrčích talentů slovenského basového virtuoza Oskara Rózsy a českého básníka a rapera vzniká Otovo první unikátní sólové album nesoucí název Špička, hudební opus, který je komplementární součástí knižní publikace Tali Bachtar! (podzim 2011). Kniha je osobní výpovědí a průřezem toho nejlepšího z tvorby výrazného, originálního a popravdě vyjímečného básníka a hudebního textaře Oty Klempíře za posledních více než dvacet let. Kapitola básní nesoucí ústřední název Tali Bachtar! a kapitola rapových textů Špička představují u autora obecný zlom a posun k vyššímu uměleckému cíli než doposud.

Nové texty jsou plné ironie, nadsázky, dadaismu, ale i citu a smutku. Tajemné beaty a hluboké noční tóny, kterými umocňuje expresivitu díla slovenský basový virtuoz, multiinstrumentalista, producent a skladatel Oskar Rózsa, přidávají nahrávkám další nečekaný hudební rozměr. Minimalismus, ze kterého Rózsa tentokrát vychází, znamená minimum nástrojů při maximálním využití jejich možností. Z bohaté řady svých současných uměleckých kolegů si Oto Klempíř vybral vynikajícího jazzového zpěváka Dana Bártu, který okořenil několik písní razantními a nezaměnitelnými vokály.